torstai 30. maaliskuuta 2017

Taas työharjoittelussa museolla

Moi. Tässä on Ching Lam.  Maaliskuun alussa minä tulin takaisin työharjoitteluun ”Tuhat ja yksi tulkintaa kokoelmaesineistä” -projektiin. Tällä kertaa minun työni oli infopäivän suunnittelu ja toteuttaminen Kansalaistilassa Forumissa Turussa.

Ensin minun täytyi järjestää haastattelumateriaaleja taiteilijoista, jotka osallistuivat tähän projektiin. Sitten minä suunnittelin julisteet, joissa esitettiin haastattelujen vastauksia ja esitteen, jossa on kätevää infoa maahanmuuttajataiteilijoille. Minä myös otin yhteyttä taiteilijoihin, ja käänsin näyttelytekstit perinteiseksi kiinaksi.

Kansalaistilan tapahtumassa (22.324.3.2017) me puhuimme taiteilijoiden ja vieraiden kanssa. Kansalaistilassa oli paitsi taiteilijoiden haastatteluista tehdyt julisteet myös ”Tarinaseinä”, johon ihmiset laittoivat tärkeän esineensä tarinan ja valokuvan tai piirustuksen. Tämä oli jatkoa projektiin ”Tuhat ja Yksi tulkintaa kokoelmaesineistä”.  

Se oli hieno tilaisuus minulle olla töissä projektissa museossa. Minun työkaverit ovat tosi kivat ja minä opin paljon heiltä. 

Ching Lam




Käännetty englanninkielisestä tekstistä.
Alkuperäinen teksti kiinaksi. 這文章亦有中文版本

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti